De marketingcombinatie die écht werkt..!

  • 410
  •  2
  • 2 min
  • 14 aug 2018
De marketingcombinatie die écht werkt..! 1

De marketingcombinatie die écht werkt..!

  • 410
  •  2
  • 2 min
  • 14 aug 2018

Tijd voor een kort experimentje met woordassociaties. Waar denk je aan als je het woord ‘marketing’ leest? Als doorgewinterde marketingman met bijna 20 jaar ervaring maakt dat ene woord meteen allerlei aanverwante woorden bij me los, zoals ‘merk’, ‘communicatie’ en ‘conversatie’. Maar het woord dat zich het sterkst aan me opdringt, is ‘innovatie’.

Heb je weleens stilgestaan bij de innovatieve manieren waarop je met drukwerk de juiste boodschap op de juiste doelgroep kunt overbrengen? marketingMet 3D-printen is het bijvoorbeeld mogelijk om, door middel van een 3D-exemplaar van de hersenen, aan te tonen wat voor aftakeling de ziekte Alzheimer veroorzaakt. Een totaal andere manier om een boodschap over te brengen is door middel van het gebruik van opvallende kleuren. Bedrijven kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen hun campagnes te drukken met de kleuren neonroze of neongeel.

Het siert leidinggevenden in het bedrijfsleven dat ze marketingexperimenten en innovatie hoog op de prioriteitenlijst hebben gezet. Uit het onderzoek van The Future of Print onder 3150 besluitvormers blijkt dat 60% van de deelnemers die in druktechnologie investeren, dat doet met een specifiek doel voor ogen. Daarmee vinden ze druktechnologie van groter belang dan klantenbeoordelingen en merktrouw. Ook blijkt uit de cijfers duidelijk dat drukwerk bij innovatieve marketingcampagnes een sleutelrol speelt.

Vernieuwend denken en innoverende technologie vormen de pijlers waarop geslaagde marketing tegenwoordig rust. En als je weet dat je met innovatieve druktechnologie je mooiste en meest overtuigende ideeën tot leven kunt brengen, rest alleen nog de vraag: wat houdt je tegen?

Wil je weten hoe leidinggevenden in het bedrijfsleven nieuwe printtechnologie aangrijpen om de winst te verhogen en hun concurrenten voor te blijven? Dat lees je op www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.


Erica van den Biggelaar 1

Erica van den Biggelaar (auteur) Niets is zo blijvend als verandering. Maar ondanks dat worden bij veel organisaties “repeterende” bedrijfsprocessen dagelijks (handmatig) nog steeds op dezelfde manier uitgevoerd. Ik daag mensen, organisaties en mezelf graag uit om samen te kijken...

Kennisbank