Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Het is weer januari! Het begin van een nieuw jaar. Goede voornemens worden uitgevoerd of zijn alweer vergeten. We vroegen aan onze redactie: ‘Wat zijn jouw voornemens op je werk in 2019?’

245
0

Wat je goede voornemens ook zijn: maak ze concreet en houd ze klein. Dan zijn je voornemens het meest haalbaar. Stop bijvoorbeeld met het haten van de ‘maandag’ en kom vaker op tijd. Stel minder leuke taken niet uit door je af te laten leiden door bijvoorbeeld social media. Dan heb je automatisch minder stress en meer tijd om nieuwe dingen te leren!

John van der Heijden- Business Development Communications Solutions

“Voor 2019 zijn er 3 voornemens die ik hoop uit te voeren. Allereerst wil ik mijn e-mail inbox onder controle krijgen. Dat blijft toch altijd lastig. Maar een e-mail waarvan ik een ‘CC’ krijg, moet ik ook echt als ter info zien en geen actie van maken! Daarnaast ga ik minder werk ‘aantrekken’. Het zit vaak in het aard van het beestje om te zeggen: ‘Ik pak het wel op, of is het geen goed idee om…’. En niet onbelangrijk, ik wil dit jaar weer meer lol in mijn werk krijgen. Dat betekent dat ik er energie van moet krijgen! Ik wil met dingen bezig zijn waar ik goed in ben en die een meerwaarde hebben. Dat is nogal wat; mooie uitdagingen voor dit jaar”. Werken op een laptop

Marcel van der Steen- Senior Accountmanager

“Ik doe niet aan goede voornemens voor het nieuwe jaar. Ik neem mij elke dag voor om het goed en bij voorkeur een klein beetje beter te doen. Ik wil dat niet beperken tot 1 keer per jaar. Als ik het nu anders kan doen wacht ik niet tot 1 januari!

Marcia van der Schoot- Communications Professional

“Het begin van het nieuwe jaar is altijd een moment om te kijken of je je wel houdt aan voornemens die je eigenlijk al hebt gemaakt. Zo werk ik al flexibel en dat geeft me veel rust en vrijheid. Maar ik kan er nog meer uithalen. Zo zou ik mijn mailbox op vaste momenten uit kunnen lezen, zodat ik tussendoor in alle rust zaken uit kan werken. Ook zou ik vaker op afstand deel kunnen nemen aan vergaderingen via video. Toch schiet dat er weleens bij in door je drukke agenda en het idee dat je fysiek bij een vergadering aanwezig moet zijn. Terwijl vergaderen op afstand best weleens efficiënter kan zijn. Al is persoonlijk contact ook erg belangrijk.  In 2019 ga ik dus voor een goede balans tussen werk-werk en werk-privé!”

Remo Antonis- Account Manger Business Solutions

“In 2019 wil ik ‘oogsten wat we in 2018 hebben gezaaid’. Ik heb weer veel mensen ontmoet en mooie bedrijven van binnen gezien. Daar hoop ik mooie samenwerkingen mee op te bouwen. Robotisering is in opkomst! Ook in 2019 gaat daar mijn aandacht naartoe. Het is een geweldige oplossing, waar ik uren over kan vertellen. Ik wil ook meer aandacht en tijd hebben voor mijn directe collega’s. We hebben een fantastisch team staan en ik hoop dat we dat bij elkaar kunnen houden. Handen

Tim Scharn- Senior Product Marketeer

“Mijn mailbox organiseer ik al jaren op dezelfde manier; ik creëer een hiërarchie in de mappenstructuur van groot naar klein. Bovenaan staat corporate informatie en uiteindelijk onderaan de producten. Zo vind ik altijd alles gemakkelijk weer terug. Op tijd zijn bij vergaderingen is voor mij een vanzelfsprekendheid. Misschien komt dat ook doordat ik een aantal jaren voor een Duits bedrijf heb gewerkt, waar het echt niet werd geaccepteerd als je te laat kwam. Deze manier van werken wil ik ook in 2019 blijven hanteren.

Heb jij goede voornemens gemaakt? Onze tip voor 2019: ga slimmer werken! Dit kan bijvoorbeeld door vaker online samen te werken.

Redactie WerkTrends Blaast dit platform dagelijks leven in

"Wij geloven in kennisdelen en verbinden. Zowel on- als offline. We brengen dit in de praktijk door nieuws, tips en inzichten te publiceren die het samenspel tussen werken en leven voor zowel mensen als bedrijven leuker, beter en efficiënter maakt."

Reageer ook

Reacties 0


Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reageer ook