Werkplek in beeld: Triple Double

  • 452
  •  0
  • 2 min
  • 13 nov 2015
Werkplek in beeld: Triple Double

Werkplek in beeld: Triple Double

  • 452
  •  0
  • 2 min
  • 13 nov 2015

Honderd jaar geleden werden hier nog gloeilampen gemaakt, sinds 2014 is het omgetoverd tot een centrum voor sport, marketing en media: het historische pand SX op bedrijventerrein Strijp-S in Eindhoven. Sportmarketingbureau Triple Double is hiervan de initiatiefnemer.

Sport en marketing?
Sport en marketing, hoe gaat dat samen? Bob van Oosterhout is oprichter en directeur van Triple Double. Hij legt uit: “Wij laten bedrijven profiteren van de kracht van sport. Het bedrijfsleven heeft vaak een commerciële of communicatieve doelstelling die via de emotie en stopping power van sport heel goed kan worden gerealiseerd. Wij zetten bedrijven aan het denken: waar sta je voor, wat zijn je uitdagingen en wat wil je uitstralen?”

Inspireren en stimuleren
Sport loopt als een rode draad door alles waar de 60 bedrijven in SX mee bezig zijn. Van Oosterhout: “De ‘S’ van SX staat natuurlijk voor sport. De X staat voor kruisbestuiving, het vermenigvuldigen van activiteit en natuurlijk eXperience.” Alle ondernemers maken gebruik van elkaars expertise, competenties en activiteiten. Zij ontmoeten elkaar in SX, inspireren en stimuleren elkaar. En wat vooral belangrijk is: samen genieten zij van ondernemen in een sportieve context.

Samenwerken in vertrouwen
Bij Triple Double werkt iedereen vanuit vertrouwen en openheid. Van Oosterhout legt uit: “De omgeving is gebaseerd op een grote open structuur. De enige afgesloten ruimtes die we hebben zijn een aantal kantoren. Mét glazen wanden, zodat er toch altijd contact en transparantie is. Ik weet 100% zeker dat wij een veel beter bureau zijn geworden, juist door dat open contact. En mijn favoriete werkplek op kantoor? Het basketbalveldje: even fysiek bezig zijn terwijl je ondertussen alleen of samen aan het nadenken bent. Deze plek is zo ongeveer het centrum van kantoor geworden.”

Bekijk de video:

7 Ditches TV, opgericht door Ronnie Overgoor, is een online videokanaal vol interviews voor ondernemende en geïnteresseerde mensen. BusinessCribs wordt mede mogelijk gemaakt door Ricoh.


Erica van den Biggelaar 1

Erica van den Biggelaar (auteur) Niets is zo blijvend als verandering. Maar ondanks dat worden bij veel organisaties “repeterende” bedrijfsprocessen dagelijks (handmatig) nog steeds op dezelfde manier uitgevoerd. Ik daag mensen, organisaties en mezelf graag uit om samen te kijken...

Kennisbank